Wszystko na temat ciąży

MEDYCYNA-PERINATALNA.PL

Odchudzanie w menopauzie, czyli jak schudnąć podczas klimakterium?

Kobiety w czasie klimakterium borykają się z wieloma niezbyt przyjaznymi defektami organizmu. Jednym z nich jest wzmożona podatność na tycie. Zdarza się tak, że po kilkuletnik okresie menopauzy Panie potrafią przytyć kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt kilogramów.

Wynika to przede wszystkim z zaburzeń hormonalnych, osłabienia metabolizmu, licznych zachcianek i zdecydowanie większego apetytu. Jak się temu przeciwstawić? Jak poradzić sobie z tyciem w czasie menopauzy?

Odchudzanie w menopauzie

Otóż, dojrzały wiek nie ogranicza nas w takim stopniu, abyśmy nie mogli podjąć próby odchudzania. W dzisiejszym artykule przedstawiamy – krok po kroku, jak schudnąć w czasie menopauzy i/lub nie dopuścić do nadwagi.

Na początek – motywacja

Z racji tego, że odchudzanie to proces złożony, który wymaga od nas zaangażowania i dyscypliny, to musimy posiadać sporo motywacji, by wytrwać w jego realizacji. Należy bezwarunkowo o to zadbać, a nie liczyć na cud. Wszakże, problemy natury psychologicznej (brak determinacji, poddawanie się przy pierwszym kryzysie) są najczęstszą przyczyną niepowodzeń w przypadku metamorfoz sylwetek.

Aby motywacja zawsze była naładowana do maksimum – potrzebujesz niewiele. Wystarczy dokładnie określić swój cel oraz wypunktować wszystkie założenia do spełnienia. Za prawidłową realizację założeń (np. W okresach tygodniowych) wyznaczaj nagrody. To może być pójście do kina, zakup nowego ciuchu lub np. bomba kaloryczna w postaci pizzy. Celem zwiększenia motywacji możesz również porozmawiać o swoich planach z bliskimi. Dzięki temu dojdzie do kontroli zewnętrznej, która może się przydać w momentach kryzysu.

Dalej – trening i dieta

Dwa kluczowe elementy odchudzania to dieta oraz trening. To właśnie te dwa procesy są odpowiedzialne za spadek masy mięśniowej.

Jadłospis powinien być zdrowy. W okresie klimakterium jest to niezwykle ważne, gdyż organizm ze względu na swoje liczne przemiany musi być utrzymywany w jak najlepszej kondycji. Bilans kaloryczny i odżywczy diety dostosować należy do własnych uwarunkowań (wskaźnik BMI, tryb życia).

Trening, tudzież aktywność fizyczna oparty powinien być przede wszystkim na ćwiczeniach typu bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Musi być wyczerpujący i generować spore zapotrzebowanie energetyczne. Dla osób u których motoryka organizmu nie jest najlepsza, zaleca się wykorzystanie nordic walking, celem odbudowy kondycji.

Następnie: suplementacja na odchudzanie

Na rynku suplementów diety pojawia się coraz więcej nowych specyfików, które wspomagają odchudzanie. Coraz częściej sięgamy po nowości, których skuteczność jest jedną wielką niewiadomą. Wszystko za sprawą licznych reklam (telewizyjnych, radiowych), które zapewniają o nierealnych wręcz efektach stosowania takich środków.

Bardzo często społeczeństwo zapomina o preparatach, które od lat okazują się skutecznym wspomagaczem procesów odchudzania. Najlepszym przykładem tego typu środków jest zielona herbata, a konkretniej – ekstrakt z zielonej herbaty.

Zielona herbata to preparat, który wykorzystywany był w leczniu drobnych dolegliwości już wieki temu. Wówczas właściwości suszu ziołowego tej rośliny wykorzystywane były w celu:

  • wzmocnienia naczyń krwionośnych i profilaktyce chorób układu krwionośnego
  • oczyszczania organizmu (pobudza pęcherz moczowy)
  • pobudzenia organizmu
  • obniżenia ciśnienia we krwi

Pod koniec XX wieku, seria badań naukowców wykazała ogromny wpływ zielonej herbaty na procesy odchudzania. Okazało się, że efekty treningu i diety odchudzającej przy wykorzystaniu ekstraktu z zielonej herbaty były lepsze o nawet kilkadziesiąt procent.

Zielona herbata dostępna jest w kilku formach. Najpopularniejszą jest oczywiście susz ziołowy, który dostać można w każdym sklepie ze zdrową żywnością, w supermarketach, a nawet w aptekach. Coraz popularniejsze stają się również kapsułki z ekstraktem z zielonej herbaty. To niezwykle wygodne rozwiązanie, biorąc pod uwagę specyficzny smak tego zielonego napoju.

Zalecenia dietetyków co do stosowania zielonej herbaty są zwykle takie same. Zaleca się spożywać ekstrakt z zielonej herbaty dwa razy na dobę. Ze względu na pobudzające działanie – sugeruje się przyjmować w pierwszej części dnia (rano oraz w okolicach południa).

W przypadku suszu ziołowego: zieloną herbatę przygotowujemy z 2-3 łyżeczek. Preparat można dowolnie przyprawiać.

Rzecz jasna, można sięgnąć również po inne suplementy, nie mniej – w przypadku zielonej herbaty mamy do czynienia z wielotorowym działaniem.04

Next Post

Previous Post

Leave a Reply

© 2020 Wszystko na temat ciąży

Theme by Anders Norén