Wszystko na temat ciąży

MEDYCYNA-PERINATALNA.PL

Odchudzanie bez wychodzenia w domu. Jak tego dokonać?

Nie musisz wychodzić poza swoje „cztery kąty” by zmienić swoją sylwetkę. Efektywne odchudzanie możliwe jest w domu. Wystarczy odrobina zaangażowania i wiedzy, by móc spalić nadmiar tkanki tłuszczowej.

Dieta jako podstawa odchudzania

Co do tego, że dieta stanowi podstawę korekty wagi nie ma żadnej wątpliwości. Nic więc dziwnego w tym, że wspominamy o niej w pierwszej kolejności. Wszak, bez odpowiedniego jadłospisu odchudzanie jest znacznie mniej efektywne.

Dieta odchudzająca powinna być:

  • zdrowa
  • zbilansowana
  • 5-6 posiłkowa
  • regularnie przyjmowana

Ponadto, musi być oparta na pełnowartościowym materiale budulcowym (białku), złożonym materiale energetycznym (węglowodanach) oraz zdrowych tłuszczach.

Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Steper, orbitrek czy rowerek stacjonarny to sprzęty, które z powodzeniem można wykorzystywać w domu. Kosztują od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, dlatego na ich zakup może pozwolić sobie niemal każdy. Nie oznacza to jednak, że ich posiadanie jest koniecznością.

Odchudzanie można realizować wykorzystując obciążenie własnego ciała. Plan „domatora” składać się musi z ćwiczeń na każdą partię mięśniową i być realizowany 3-4 razy w tygodniu. Poniżej prezentujemy przykładowy zestaw ćwiczeń:

  1. Przysiady
  2. Podciąganie na drążku
  3. Uginanie ramion z ekspanderem
  4. Prostowanie ramion z ekspanderem
  5. Brzuszki
  6. Pompki

Są to ćwiczenia, które oddziałują na kilka partii mięśniowych jednocześnie. Należy pamiętać, że trening musi być progresywny, tzn. trzeba zwiększać obciążenie (np. Ilość powtórzeń).

Wszystkie powyższe są oczywiście skuteczne, nie mniej – zdecydowanie najefektywniejsze jest bieganie na bieżni.

Biegaczom-amatorom towarzyszą różne cele. Wiele osób biega, aby poprawić kondycję organizmu i schudnąć. W końcu bieganie to ćwiczenie aerobiczne, które pozwala na spalanie tkanki tłuszczowej. Bieganie to forma ćwiczeń, która dostępna jest dla każdego.

Jak biegać? Plan biegania na schudnięcie.

Posiadanie planu to wielka zaleta. Pozwala utrzymać motywację na bardzo wysokim poziomie oraz krok po kroku pokonywać kolejne bariery czasowe i dystansowe. Specjalnie dla państwa przygotowaliśmy 4-tygodniowy plan biegowy dla osób początkujących.

Przed każdym treningiem należy dokładnie rozciągnąć i rozgrzać wszystkie mięśnie. Stretching powinien być nie krótszy aniżeli 15 minut.

Tydzień I

Dzień

Ćwiczenie

Poniedziałek2km trucht, 100m marsz, 2km trucht
Środa2km trucht, 100m marsz, 2km trucht
Piątek3km trucht, 100m marsz 1km trucht
Niedziela4km trucht, 100m marsz, 1km trucht

Tydzień II

Dzień

Ćwiczenie

Wtorek4km trucht, 100m marsz, 2km trucht
Czwartek5 km trucht
Sobota1km trucht, interwały 8 x 100 (marsz/sprint), dodatkowy stretching 10min
Poniedziałek6 km trucht

Tydzień III

Dzień

Ćwiczenie

Środa8 km trucht
Piątek8 km trucht
Niedziela1km trucht, interwały (podbiegi) 6 x 100 (sprint/trucht), 3km trucht
Wtorek10km trucht

Tydzień IV

Dzień

Ćwiczenie

Czwartek10km trucht
Sobota10km trucht
Poniedziałek5km trucht, 6 x 100 interwały (sprint/marsz), 2km trucht,
Środa10km trucht

Jak widać, trening zaplanowany jest co drugi dzień. W pozostałe dni (nietreningowe) można dodatkowo realizować plan rozciągania (10-20 minut dziennie).

Pora treningu nie ma znaczenia. Warto jednak dostosować się do pory posiłków. Biegać należy minimum 1h po obfitym posiłku (najlepiej węglowodanowym).

Plan treningowy przygotowuje do swobodnego przebiegnięcia 10 km. W razie zbyt dużej lekkości treningu, należy „podkręcić” tempo biegu.

Suplementacja

Odchudzanie warto wspomagać różnego rodzaju suplementami diet, które bogate są w błonnik lub inne składniki przyśpieszające metabolizm/wpływające na tempo odchudzania.

W aptekach i drogeriach środków tego typu jest mnóstwo, lecz nie każdy preparat warty jest swojej ceny. Jeśli naprawdę pragną Państwo schudnąć – warto wybrać produkt cieszący się dobrą opinią. Oczywiście, należy pamiętać, że żaden suplement nie wykona za nas pracy treningowej oraz nie zastąpi diety.

Next Post

Previous Post

Leave a Reply

© 2020 Wszystko na temat ciąży

Theme by Anders Norén