Wszystko na temat ciąży

MEDYCYNA-PERINATALNA.PL

Jak szybko schudnąć w talii? Co robić?

Jak wygląda Twoja upragniona sylwetka? Szczupłe nogi, wyraźne wcięcie w talii i płaski brzuch? W ten sposób odpowiada ponad połowa Polek. Zgrabne figura to niezwykle porządany urodowy element. Czy jesteś gotowa zawalczyć o taką sylwetkę?

Zastanawiasz się jak schudnąć w talii? Jak zgubić „oponkę”? W dalszej części artykułu przedstawiamy porady dotyczące skutecznego odchudzania. Zapraszamy do lektury!

Zacznij od motywacji

Na drodze osób, których celem jest zgrabna sylwetka bardzo często stają kryzysy, które skutkują zaniechaniem odchudzania i powrotem do wcześniejszej wagi. Taką sytuację można zaobserwować naprawdę często, co jest wynikiem braku odpowiedniej motywacji.

Jak zatem zadbać o to, by motywacja zawsze była naładowana do 100%? Przede wszystkim odchudzanie musi być zaplanowane. Posiadanie diety, planu treningowego jest konieczne, bowiem człowiek jest tak skonstruowany, że łatwiej jest mu wypełniać obowiązki, aniżeli je kreować.

Realizacja planu powinna być nagradzana. Co do nagród – tu panuje dowolność, może to być zarówno jedzenie (np. Pizza raz w tygodniu), czy coś materialnego (zakup nowej sukienki, wyjście do kina).

Wybierz dietę i plan treningowy

W sieci znajduje się wiele różnego rodzaju jadłospisów. Sugerujemy wykorzystanie diety zbilansowanej i zdrowej. Odradzamy korzystanie z radykalnych rozwiązań typu dieta 1000kcal.

W przypadku planu treningowego mamy sporą dowolność. Należy jednak pamiętać, by w treningu zastosować progresję obciążenia. Dzięki temu organizm będzie stale stymulowany do większego wysiłku, co nie tylko pozwoli spalić tkankę tłuszczową, ale także uwidocznić mięśnie.

Odchudzanie nie musi być trudne!

Powszechnie uważa się, że odchudzanie jest uciążliwe, niezbyt przyjemne i bardzo wymagające. Otóż, wszystko to zależy od zastosowanej formy, naszego celu oraz wielkości nadwagi. Nie w każdym przypadku odchudzanie musi być odbierane jako największa kara. Istnieją bowiem formy odchudzania, które uważa się za rekreacyjne. Mowa między innymi o jeździe na rowerze.

Jazda na rowerze – sposób na redukcję

W Polsce sieć dróg rowerowych coraz bardziej się rozrasta. Długie, świetnie przygotowane trasy motywują do rekreacyjnej jazdy (i nie tylko!). Wiele osób wykorzystuje rower jako narzędzie pozwalające szybko zredukować wagę.

Rzecz jasna, rekreacyjna jazda może nie być tak efektywna jak byśmy tego chcieli. Nie mniej jednak, przykładając uwagę do tempa (intensywności) oraz czasu jazdy (objętości), możemy osiągnąć doskonałe rezultaty. Wszak, godzinny trening w tempie 15-20 kilometrów na godzinę to nawet 500 spalonych kalorii. Czy można oczekiwać więcej?

Należy przy tym wziąć pod uwagę fakt, iż jazda na rowerze nie jest zbyt uciążliwa. Nie powoduje charakterystycznych „zadyszek” i ogromnego zmęczenia. Nie dziwi zatem fakt, że tak ochoczo wykorzystujemy te rozwiązanie do redukcji.

Nie zapomnij o diecie.

Istotnym elementem odchudzania jest dieta. Wiele osób zapomina o niej i realizuje tylko trening. To ogromny błąd. Wszakże, trenując zapotrzebowanie energetyczne rośnie. Nie kontrolując spożywanego jedzenia możemy sprawić, że jazda na rowerze nie przyniesie żadnych rezultatów.

Dieta redukcyjna nie musi oznaczać głodowania. Powinna być zdrowa, pełnowartościowa i zbilansowana.

Walcz i nie poddawaj się

Jeśli rozpoczniesz cykl odchudzania – nie poddawaj się, choćby było naprawdę ciężko. Każdy kolejny zrealizowany dzień planu przybliża Cię do upragnionej sylwetki.

W celu zdobycia dodatkowej motywacji – oglądaj i czytaj blogi popularnych kobiet fitnessu. Szukaj inspiracji w kuchnii – zadbaj, by Twoje posiłki były nie tylko zdrowe i zbilnsowane, ale także smaczne. Pamiętaj również, że nic tak nie dodaje motywacji do ćwiczeń, jak partner (biegowy, na siłownię itp).

Podsumowanie

55% społeczeństwa może mieć nadwagę – alarmuje Światowa Organizacja Zdrowia. To przypadłość, którą bardzo często ignorujemy. Nie mamy świadomości, że jest nie tylko defektem estetycznym, ale także stanowi zagrożenie dla naszego zdrowia.

Next Post

Previous Post

Leave a Reply

© 2020 Wszystko na temat ciąży

Theme by Anders Norén