Wszystko na temat ciąży

MEDYCYNA-PERINATALNA.PL

Jak pozbyć się brzucha piwnego? Co jeść i jak trenować?

Brak estetyki ciała to nie jedyna wada otyłości brzusznej, potocznie nazywanej mięśniem piwnym. Konsekwencje mogą być znacznie poważniejsze, gdyż może ona doprowadzić do nadciśnienia, cukrzycy oraz miażdżycy.

Mężczyźni kochający dobrze zjeść i pić piwo narażają swój organizm na odkładanie tkanki tłuszczowej na brzuchu. Według statystyk – co trzeci Polak ma problem z otyłością typu męskiego.

Uwielbiasz fast-foody? Nie stronisz od zimnego piwa? No cóż, nie jesteś wyjątkiem. 37% dorosłych mężczyzn w podobny sposób doprowadza swój brzuch do otyłości. Zła dieta, brak aktywności fizycznej, siedzący tryb życia – to wszystko w równym stopniu doprowadza do powstania tzw. brzucha piwnego.

Jak pozbyć się brzucha piwnego?

Internet, telewizja i inne media serwują nam dziesiątki sposobów walki z otyłością. Co prawda reklamy kierowane są głównie do kobiet, ale nic nie stoi na przeszkodzie by i mężczyźni z tego skorzystali.

Proces odchudzania jest czasochłonny, wymaga cierpliwości, determinacji i odpowiedniego zaangażowania. Korzystając jednak z odpowiedniej wiedzy można zminimalizować czas tego procesu. Jak tego dokonać?

Aktywność fizyczna na brzuch piwny

Odpowiednie zaangażowanie ciała w ruch stanowi kluczowy element. Aby tkanka tłuszczowa spalała nadmiary materiału zapasowego (tłuszczu) musimy zużywać więcej energii, aniżeli jej dostarczamy. Kluczowym elementem naszego planu treningowego powinny być aeroby (bieganie, jazda na rowerze, pływanie).

W naszej ocenie bieganie to najprostsza forma aktywności fizycznej. Pozwala utrzymać optymalną kondycję organizmu, spalić tkankę tłuszczową, poprawić samopoczucie oraz ogólne zdrowie organizmu.

Bieganie to bardzo często wybierana forma aktywności fizycznej przez osoby, których celem jest spalenie tkanki tłuszczowej. Nie ma w tym nic dziwnego – w końcu jest to rozwiązanie ogólnodostępne, nie wymagające żadnych nakładów finansowych. Przy tym – niezwykle skuteczne.

Bieganie nalezy do ćwiczeń aerobowych (tlenowych), dlatego też jest doskonałą formą treningu na odchudzanie. Zalecane przez trenerów personalnych treningi biegowe pozwalają spalić tkankę tłuszczową zarówno osobom, które mają pięć, dziesięć czy dwadzieścią kilogramów zbędnego balastu.

Forma treningu biegowego powinna mieć charakter progresywny, tzn. obciążenie treningowe powinno być stale zwiększane. Można zwiększać tempo lub dystans. Ważne, by stymulować organizm nowym, cięższym wysiłkiem. Wówczas, spalanie tkanki tłuszczowej odbywać się będzie zdecydowanie najszybciej.

Treningi biegowe można realizować do pięciu razy w tygodniu. Obciążenie maksymalne powinno wynosić (w minutach) około 90. Oznacza to, że łączny czas treningu w ciągu tygodnia nie powinien przekroczyć siedmiu i pół godziny.

Należy pamietać, że trening powinien być dopasowany do własnych możliwości. Motoryka, kondycja oraz tryb życia mają kluczowy wpływ na to jak przebiegać będzie nasze bieganie. Należy uwzględnić to w danym planie treningowym.

Jak zacząć?

Wielu biegaczy-amatorów uważa, że najtrudniejszy jest start. Wówczas, zdolności motoryczne są najmniejsze. Brakuje motywacji do pokonywania kolejnych kilogramów, gdyż brakuje sił. Co zrobić przy przezwyciężyć „lenia” i zacząć regularnie biegać.

Odpowiedź jest krótka – plan. Posiadanie harmonogramu treningowego wraz z wytyczonym celem i założeniami okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Potęguję motywację oraz pozwala śledzić postępy.

Dieta na brzuch piwny – równie istotny element odchudzania

Równie istotnym elementem jest zmiana nawyków żywieniowych. Nieprawdą jest, że trzeba specjalistycznej diety by schudnąć. Zdrowa, zbilansowana dieta absolutnie wystarczy. Ponadto, należy ograniczyć spożywanie alkoholu.

Cukrzyca, miażdżyca i nadciśnienie – Twój osobisty motywator

Tłuszcz w okolicach jamy brzusznej ma bardzo negatywny wpływ na pracę poszczególnych narządów. Cukrzyca, miażdżyca, nowotwór jelita grubego? Czy to nie wystarczająca motywacja by wreszcie zrobić coś z mięśniem piwnym? Zmień swoje życie już teraz – zanim będzie za późno.

Jeśli zagrożenie chorobami nie jest wystarczającym argumentem na zmianę trybu życia – zapytaj swoją partnerkę co sądzi o Twoim „brzuszku”.02

Next Post

Leave a Reply

© 2020 Wszystko na temat ciąży

Theme by Anders Norén