Wszystko na temat ciąży

MEDYCYNA-PERINATALNA.PL

Bieganie i aerobik na odchudzanie

 

Odchudzanie to zespół procesów, których celem jest obniżenie masy ciała i redukcja tkanki tłuszczowej z organizmu. W celu eliminacji nadmiernego tłuszczu stosuje się diety, realizuje trening i korzysta z suplementacji.

W dzisiejszej publikacji pragniemy szczegółowo przedstawić dwie najpopularniejsze formy treningowe wykorzystywane w celach zredukowania poziomu tłuszczu. Mowa oczywiście o aerobiku i bieganiu.

Aerobik – kawał niemałej historii
Pierwsze plany treningowe aerobiku pojawiały się w latach 60. ubiegłego wieku. Za twórcę pierwszego programu o charakterze wzmacniającym wytrzymałość krążeniowo-tlenową (główny cel treningu aerobowego) uważany jest Kenneth Cooper.

Następnie, wielką propagatorką była Jane Fonda – kobieta wielu talentów. To właśnie za jej sprawą, aerobik pojawił się w telewizji i innych mediach. Promocja tej aktywności fizycznej przyniosła wielkie korzyści. Coraz więcej osób podejmowały trudy regularnego treningu. Na rynku pojawiały się kluby fitness, a instruktorzy wprowadzali coraz to nowsze formy treningowe.

Dzisiaj aerobik definiowany jest znacznie szerzej. Występują setki różnych form lekcji fitness. Każda dostosowana jest do możliwości różnych jednostek. W praktyce oznacza to tyle, że aerobik jest dosłownie dla każdego.

Aerobik – efektywność w procesach odchudzania
Intensywność na poziomie 60-85 % tętna maksymalnego to wysiłek dla organizmu, który realizowany przez kilkadziesiąt minut zmusza do korzystania z materiału zapasowego (tkanki tłuszczowej).

Realizując aerobik, możemy mieć zatem pewność, że jest to skuteczna forma treningowa. Wszystko bowiem zostało potwierdzone licznymi badaniami.

Czy aerobik jest najskuteczniejszą formą treningową? Przez wielu ekspertów, to właśnie aerobik uważany jest za zdecydowanie najlepszą formę treningową. W naszej ocenie, z całą pewnością – regularny trening aerobowy jest skuteczny. Nie mniej jednak takie formy jak bieganie, jazda na rowerze to ćwiczenia, które mogą okazać się równie efektywne, co aerobik. Przy czym warto zaznaczyć, że wiele osób uważa, że przykładowe bieganie jest też formą aerobiku.

Bieganie na odchudzanie
Jedną z najprostszych aktywności fizycznych jest bieganie. Ten sport ma wielu entuzjastów, gdyż jest ogólnodostępny i praktycznie nic nie kosztuje. Wszak, do biegania nie potrzeba profesjonalnego sprzętu. Wystarczą wygodne buty, by móc biegać od kilku do kilkunastu kilometrów.

Jak zacząć biegać?
Bieganie to forma aktywności fizycznej o charakterze aerobowym (tlenowym). Wykorzystywana jest w procesach budowania kondycji oraz spalania tkanki tłuszczowej. Każdego dnia na ulicach polskich miast można zauważyć dziesiątki osób trudniących się tą aktywnością.

Bardzo często amatorzy biegania mówią o tym, że najtrudniejszy jest początek. W końcu bieganie to dosyć wyczerpujący sport.

Jak zatem trenować, by nie zrazić swojego ciała do takiej aktywności fizycznej? Przede wszystkim należy posiadać plan treningowy dostosowany do zdolności organizmu. Poniżej prezentujemy zestaw treningowy dla początkujących.

Tydzień 1.

Dzień tygodnia

Ilość kilometrów

Tempo

Poniedziałek2 kmtrucht
Wtorek2 kmtrucht
Środadzień wolnydzień wolny
Czwartek3 kmtrucht
Piątekdzień wolnydzień wolny
Sobota3 kmumiarkowane
Niedzieladzień wolnydzień wolny

Tydzień 2.

Dzień tygodnia

Ilość kilometrów

Tempo

Poniedziałek4 kmtrucht
Wtorek4 kmtrucht
Środadzień wolnydzień wolny
Czwartek5 kmumiarkowane
Piątekdzień wolnydzień wolny
Sobota5 kmumiarkowane
Niedzieladzień wolnydzień wolny

Tydzień 3.

Dzień tygodnia

Ilość kilometrów

Tempo

Poniedziałek6 kmtrucht
Wtorek7 kmtrucht
Środadzień wolnydzień wolny
Czwartek7 kmtrucht
Piątekdzień wolnydzień wolny
Sobota8 kmumiarkowane
Niedzieladzień wolnydzień wolny

Tydzień 4.

Dzień tygodnia

Ilość kilometrów

Tempo

Poniedziałek10 kmtrucht
Wtorek10 kmtrucht
Środadzień wolnydzień wolny
Czwartek10 kmumiarkowane
Piątekdzień wolnydzień wolny
Sobota5 km / 5 kmumiarkowane / szybkie
Niedzieladzień wolnydzień wolny

Przed każdym treningiem obowiązkowy stretching (15 minut).

Plan treningowy można modyfikować (dni tygodnia/odpoczynek) oraz zmieniać ilość kilometrów (proporcjonalnie).

Previous Post

Leave a Reply

© 2019 Wszystko na temat ciąży

Theme by Anders Norén