Wszystko na temat ciąży

MEDYCYNA-PERINATALNA.PL

5 prostych kroków do pięknej i zgrabnej sylwetki, czyli jak schudnąć krok po kroku?

Spoglądasz w lustro i nie jesteś zadowolony/a ze swojej sylwetki? Nie martw się, nigdy nie jest za późno na metamorfozę. Musisz jednak wykazać się odpowiednim zaangażowaniem, samodyscypliną i wytrwałością, a z całą pewnością osiągniesz sukces i będziesz mógł/a cieszyć sie wyjątkową sylwetką. Jesteś gotowy/a?

Krokiem pierwszym jest zmiana nastawienia do procesów odchudzających. Nie myśl o tym jak byłaby to kara. Jest wręcz przeciwnie, to nagroda. Jeśli masz gdzie ćwiczyć, co jeść i stać Cię na suplementy – ciesz się i raduj, nie każdego bowiem stać na podjęcie trudów odchudzania.

Krok drugi to stworzenie plany Twojej pracy. Dobrze skonstruowany plan zakłada nie tylko cel, ale także czas w którym zostanie on zrealizowany. Musisz od siebie wymagać na tyle dużo, by odchudzanie było można nazwać sukcesem, i na tyle mało, by było to w ogóle możliwe. Plan musi być realistyczny, dostosowany do możliwości fizycznych, czasowych i psychicznych.

Kolejnym, trzecim krokiem jest zadbanie o odpowiedni jadłospis. Dieta odchudzająca nie może być głodówką. Udowodniono, że najefektywniejsze są w pełni zbilansowane jadłospisy oparte na zdrowych produktach. Diety z obniżonym bilansem kalorycznym są efektywne, ale tylko w pierwszych tygodniach odchudzania. Później metabolizm szybko dostosowuje się do ilości dostarczanego pożywienia i po prostu spowalnia.

Czwartym krokiem jest aktywność fizyczna, czyli element, który bezpośrednio odpowiada za redukcję tkanki tłuszczowej. Poprzez generowanie zapotrzebowania energetycznego dochodzi do konieczności wykorzystania tkanki tłuszczowej stanowiącej materiał zapasowy. Ćwiczyć należy minimum kilkadziesiąt minut 3-4 razy w tygodniu. Intensywność powinna wynosić około 75% naszego tętna maksymalnego.

Przy okazji tego kroku pragniemy zatrzymać Cię na dłuższą chwilę. W naszej ocenie, aktywność fizyczna jest nieodłącznym i kluczowym elementem odchudzania. Dzisiaj, pragniemy przedstawić pięć szczególnie skutecznych, ogólnodostępnych form rekreacji ruchowej, która zapewni Ci doskonałe rezultaty.

  • Po pierwsze: bieganie
    Bieganie to najprostsza forma aktywności fizycznej. Dosyć wyczerpująca – szczególnie dla osób o zaniedbanej kondycji. Nie mniej jednak – przy tym niezwykle skuteczna. Według szacunków, jednogodzinny trening biegowy to około 500-600 spalonych kalorii.
  • Po drugie: jazda na rowerze
    Niemal każdy w swojej piwnicy czy garażu, posiada rower. To doskonałe narzędzie, które z powodzeniem można wykorzystać w procesach redukcyjnych. Jazda na rowerze powinna odbywać się po prostym terenie (bez podjazdów i zjazdów), co pozwoli utrzymać jednostajne tempo. Zaleca się jeździć z prędkością równą 15-20 kilometrów na godzinę.
  • Po trzecie: pływanie
    Doskonałą formą aktywności fizycznej jest pływanie. To czynność dedykowana osobom starszym, które mogą mieć problemy z układem ruchowym (stawy, kości). Zajęcia na basenie powinny być umiarkowanie intensywne. Cały trening trwać powinien minimum 45 minut.
  • Po czwarte: taniec
    Taniec to jedna z form aktywności fizycznej, która została przekształcona w fitness już blisko 60 lat temu za sprawą propagatorki „bycia fit” – Jane Fondy. Zajęcia taneczne mogą przybierać różną formę. Istotne jest jednak to, aby były intensywne (tętno podczas treningu powinno wynosić od 60 do 70% tętna maksymalnego).
  • Po piąte: jazda na rolkach/łyżwach
    Niezwykle przyjemną formą rekreacji ruchowej jest jazda na rolkach (w okresie wiosenno-letnim) i łyżwach (w okresie jesienno-zimowym). Liczba spalonych kalorii podczas takowego treningu (długość 45-60 minut) sięga blisko pół tysiąca.

Krokiem piątym jest zadbanie o odpowiednia suplementację. Środki takie jak błonnik, kwas hydroksycytrynowy czy kwas chlorogenowy to substancje, które bezpośrednio przyczyniają się do efektywniejszej pracy układu trawiennego i tempa spalania tkanki tłuszczowej.

Next Post

Previous Post

Leave a Reply

© 2020 Wszystko na temat ciąży

Theme by Anders Norén